برندگان پنجمین جشنواره ملی عکس آب

برندگان دوره پنجم جشنواره ملی عکس آب مشخص شدند,  در همین راستا دبیرخانه جشنواره اقدام به انتشار بیانه ای به انضمام بیانیه هیات داوران نمود.

همراهان عزیز و گرامی جشنواره ملی عکس آب با سپاس از مشارکت گسترده شما در پنجمین دوره جشنواره ملی عکس آب به اطلاع می رساند این جشنواره در حاشیه همایش روز ملی آب در ۱۳ اسفند ماه هر سال، همزمان با روز ملی آب در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، توسط مركز ملی مطالعات راهبردی كشاورزی و آب ایران برگزار می گردید. متاسفانه امسال با شیوع ویروس کویید ۱۹ و ممنوعیت های اعمال شده توسط وزارت بهداشت در برپایی گردهمایی ها و همایش ها در کشور ، در تلاش بودیم تا این جشنواره را در تیرماه سال جاری با برداشته شدن محدودیت ها برگزار کنیم که متاسفانه با موج جدید این ویروس در کشور و بازگشت روش های پیشگیرانه و محدودیت ها در برپایی همایش ها بر آن شدیم تا بیانیه جشنواره به همراه برندگان بخش های مختلف این جشنواره را که داوری آن در اسفند ماه ۹۸ برگزار شده بود را اعلام کنیم.

 

لازم است از همراهی و صبوری همه ی شرکت کنندگان در این جشنواره کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم.

برندگان این دوره از جشنواره می توانند از تاریخ ۱۱ مرداد ماه سال جاری با هماهنگی های لازم به مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی وآب اتاق بازرگانی ایران واقع در تهران، خیابان طالقانی، نبش خیابان شهید موسوی( فرصت سابق)، ساختمان جدید اتاق ایران، طبقه سوم، مرکز مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران مراجعه کرده و با همراه داشتن مدرک شناسایی معتبر ( کارت ملی ) برای دریافت جایزه و دیپلم افتخار بهمراه تندیس جشنواره اقدام کنند.

متعاقبا و به مانند سالهای گذشته اسامی تمامی منتخبین به همراه آثار آنها در سایت اصلی جشنواره ملی عکس آب منتشر خواهد شد.

 


بیانیه هیات داوران پنجمین جشنواره ملی عکس آب

داوری پنجمین دوره جشنواره ملی عکس آب در اسفند ماه ۹۸ به انجام رسید . دوره پنجم این جشنواره همانند سال های گذشته با استقبال خوبی از سوی عکاسان و هنردوستان عزیز مواجه شد. ارسال بیش از سه هزار و سیصد قطعه عکس از ۵۷۰ عکاس و همچنین برای اولین باردر بخش مجموعه عکس میزبان بیش از ۱۳۹ مجموعه عکس بودیم که خود نشان از موفقیت این استمرار و حرکت رو به رشد دارد.

اینک که در کمال تاسف در حال عبور از بحرانی ترین برهه های تاریخی کم آبی در سرزمین عزیزمان هستیم , امیدواریم که با کاشت بذر فرهنگی از طریق هنرمندان و فرهیختگان جامعه بتوان به ثمر شایسته ای رسید.
تیم داوری این جشنواره متشکل از ( مجید سعیدی . آرش حمیدی . جاوید تفضلی ) مراتب تشکر خود را از برگزار کنندگان جشنواره اذعان میدارد . بخصوص بابت همراهی همه جانبه تیم اجرایی و همچنین حمایت از اضافه شدن بخش مجموعه عکس در دوره پنجم , که موجبات برداشتن گامی به سمت کامل ترشدن یک جشنواره عکس حرفه ای را رقم میزند و بی شک عامل تشویق حضور عکاسان پروژه محور و متمرکز شدن آنها به موضوعاتی عمیق و ریشه ای تر خواهد شد.

 

در پایان هیات داوران این دوره از جشنواره با تشکر از تمامی عکاسان شرکت کننده , سه عکاس برتر را بدون رتبه و به صورت یکسان به عنوان برگزیده بخش تک عکس اعلام می کند:
• بهاره محمدیان
• حامد جعفرنژاد
• محمد مهیمنی

منتخب بخش مجموعه عکس:

  • سلمان سام دلیری

 

طبق اعلام قبلی در فراخوان پنجمین دوره جشنواره عکس ملی آب دو برگزیده در بخش های عکس برتر از نگاه شرکت کنندگان و بخش عکس نوشت اعلام می شود.

جایزه عکس برتر از نگاه شرکت کنندگان : ابراهیم رفیعی پرکوهی
جایزه بهترین نقد و نظر بخش عکس نوشت : محدثه عبداللهی

با احترام هیات داوران
مجید سعیدی . آرش حمیدی . جاوید تفضلی
اسفند ۹۹